Mooie tijden

Het is 12:34 als ik dit publiceer. Maar ik heb deze post geschreven om 01:11. Dat is 1 uur en 11 minuten over 00:00, nog een mooie tijd.

01:01, 01:10, 23:45.. Een paar voorbeelden van mooie tijden. Lees er meer over na de break.

Op Twitter vinden mensen het heel leuk om op mooie tijdstippen te twitteren dat het een mooi tijdstip is. Makes sense? Vind ik ook niet.

Maar ik moet wel toegeven dat deze getallen me ergens ook fascineren. Gewoon omdat je ineens een verband ziet tussen de twee cijfers voor en na de dubbelepunt. Ik vind 15:51 heel mooi.

En als je er over na gaat denken zijn er best wel heel erg veel verbanden te leggen. Vroeger probeerde ik altijd het getal voor de : te delen door dat erachter. Bij tijden als 18:51 ging dat een beetje moeilijk. Zeker als je bedenkt dat ik mezelf steeds maar een minuut de tijd gaf.

Wat zijn nog meer mooie tijdstippen? Comment!

Over Zed

3FM-fan, Rubik's Cuber, Social Media Snob, Apple Fanboy, Music lover but above all, his own wicked self.

Geplaatst op 29 januari 2011, in Dagelijkse yays en getagd als , , . Markeer de permalink als favoriet. 1 reactie.

  1. 11:11 of 22:22

Geef een reactie

