Twitter #1

Ik zet er maar #1 voor want ik denk dat er nog heel wat gaan komen en dan zou het onhandig zijn om iedere post een nummer te geven achteraf. Dus ja.

Vandaag weer even een mijlpaaltje en mijn mening over twitteren.

Lees verder voor heel veel meer!

Twitter. Waar het vandaan komt, geen idee. Wikipedia wel trouwens, dus ga daar maar eens kijken. Feit is dat twitter er ineens was voor de wereld en de wereld sloot Twitter in haar hart.

Het idee van Twitter is heel simpel. Schreeuw de wereld in wat je aan het doen bent. Eet je een donut? Tweet “eet nu een donut”. Ben je een neushoorn? Tweet “#neushoorngeluiden” en de wereld zal vanzelf geïnteresseerd in je raken. Iedereen is micropopulair en dat is fijn voor iedereen’s ego.

Twitter is heel makkelijk zinloos te noemen en ik moet toegeven dat 99% van de tweets zo met de vuilnisman mee kunnen, maar de overige tweets zijn toch echt wat waard: ze laten je lachen, inspireren of je leert weer iets nieuws. Yey!

Ikzelf Twitter ook. Onder @Zcdb ben ik te vinden. Ik stuur dagelijks een paar nutteloze berichten eruit omdat ik me dan goed voel. Best nutteloos, eh?
Maar met nutteloos zijn bereik je wel heel snel een publiek van 50 man! Jazeker, ik heb weer een reden om te feesten: ik heb 50 volgers. WOEHOE!
En waarom is iedereen zo geïnteresseerd in mij? Geen flauw idee. Ik denk dat ze denken dat ik lekkere appeltaart maak ofzo.

Twitteren is ook nog eens heel simpel als je eenmaal een ritme gevonden hebt. Ik ben gekluisterd aan m’n iPhone, Mall en Boot doen alles via de computer, etcetera.

Dus ik zeg:
“Vandaag een blog gemaakt. Geen flauw idee waarom eigenlijk. Tweet! #nutteloos”

Like deze blogpost? Tweet about it via de knop bielow. 😀

Over Zed

3FM-fan, Rubik's Cuber, Social Media Snob, Apple Fanboy, Music lover but above all, his own wicked self.

Geplaatst op 3 februari 2011, in Dagelijkse yays, Persoonlijk en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. 2 reacties.

  1. idancelikeacoconut

    Ik heb HTC Peep nog hoor. Dus ik tweet niet alles via pc.

Geef een reactie

