Eyecandy

The Mountain Exhaled

Dit is wat veel mensen mooi vinden.

Zoals misschien gemerkt is heb ik sinds vandaag Zemanta aanstaan. Da’s een heel handig tooltje dat automatisch alle tekst leest die je getypt hebt in je blogpost en er supernietmeernormaalsnel een hele rij plaatjes en links en tags bij vindt. Da’s heel handig, want mijn blog wordt er vele malen beter door!

Dit geeft me meteen de gelegenheid om te praten over hoe belangrijk het is als dingen visueel aantrekkelijk zijn. Yay!

Lees verder voor meer (duh).

Toegegeven, dingen kunnen ook heel goed zijn terwijl ze niet mooi zijn. Kijk naar mij. Of naar Windows en Androidtoestellen. Die werken ook

Snow Leopard Background

Dit is wat ik mooi vind.

heel 

goed, maar zijn minder mooi. Ik vind Macs VEUL mooier, en dat komt deels doordat Mac al die geweldige eyecandy heeft.



Goed, genoeg gefanboy’d.



Ikzelf ben heel erg van de kleine dingetjes die dingen mooi en cool maken. En ik ga hier weer even naar de computertermen, want dat is iets wat ik snap. De schaduw als je een speld oppakt en verplaatst in de Kaarten-app op de iPhone. De animatie waarmee je van witte interface naar een donkere interface gaat in de iPod-app op de iPhone. Het “rolband”gevoel dat je krijgt als je door iets heen swiped in zo ongeveer iedere lijst op de iPhone.

A free and open icon likes iPhone.

Yay!

Oh, wacht. Ehh. Fanboy? Nahh.
Waar het op neerkomt is dat de schoonheid van dingen voor een groot deel meetelt in de beslissing om iets te gebruiken, te kopen, whatever. Yay!

En daardoor is een Mac zo’n goede keus.

Like this post? Sharing is caring! Deel deze post op alle interplekken waar je maar rondhangt, jottem!

Over Zed

3FM-fan, Rubik's Cuber, Social Media Snob, Apple Fanboy, Music lover but above all, his own wicked self.

Geplaatst op 5 februari 2011, in Dagelijkse yays en getagd als , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

