Plotselinge Verandering

Ik ben wel héél goed in originele titels voor mijn posts bedenken hè? Anyway, voorbeeldje.

Nacho Cheesier flavor Doritos

YUM.

Mijn vader houdt van patronen. Maandenlang was het zo dat we iedere week een zak Nacho Cheese Doritos meenamen om die op te knabbelen voor een schreeuwerige televisie. Maar toen bedacht ik me ineens dat paprika ook heel lekker is. En dus vroeg ik om een zak geribbelde paprika chips.

Tevergeefs, echter. Want vaders zit vast in het patroon “iedere week Doritos”. Het duurde een paar weken voordat we zover waren. En nu zitten we hier aan vast. Gelukkig heb ik geen behoefte aan een andere smaak. Voor nu.

Mensen kunnen vaak slecht tegen veranderingen. Soms is het zo dat je gewoon vergeet dat je iets moet doen. Maar het kan ook voorkomen dat iemand zo in een patroon zit dat een verandering in dat patroon meteen als slecht gezien wordt. Kijk maar naar mensen die niet naar een nieuwe computerversie gaan omdat ze denken dat alle aangebrachte veranderingen falen. Of omdat ze die roze olifant als opstarticoontje niet zo’n goed idee vinden.

Ieder z’n mening, natuurlijk. Maar ik vind dat je open moet staan voor veranderingen. Ik zou er twee olifanten van gemaakt hebben. Ik probeer er ook al twee jaar lang een voorstel doorheen te krijgen waarmee iedereen of dinsdag een gek hoedje moet dragen. Maar néé, men denkt dat het geen goede verandering is. Hmpf.

Mensen houden niet zo van dingen die afwijken. Ik denk dat ik daar binnenkort nog wel een blogpost over ga doen. Tot die tijd:

Durf te veranderen, durf af te wijken van de norm.

En eet je nacho’s.

Hou jij ook zo van nacho’s? Vind je deze blogpost leuk? Zorg voor een verandering en deel deze post. Sharing is Caring!

Over Zed

3FM-fan, Rubik's Cuber, Social Media Snob, Apple Fanboy, Music lover but above all, his own wicked self.

Geplaatst op 27 februari 2011, in Klaagzang en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 3 reacties.

  1. Blog is cool, nacho’s niet.
    Gekke hoedjes soms…

Geef een reactie

