Goodnight: a bedtime story.

Slapen is tijdverspilling, vind ik. Ik bedoel, een dag heeft 24 uur. Een mens moet 7,5 uur slapen, zeggen ze (PFAH!). Ik slaap het liefste 5,5 uur. Houdt me scherp, zegmaar. Ik ben vreemd.

Lees meer voor een slaapverwekkend verhaal. Op een goede manier.

In slaap vallen is bij mij een ontzettend lang proces.
Eerst ga ik een tijdje op m’n iPhone zitten browsen, Twitteren, spelletjes doen. Als ik de dag erna een toets heb probeer ik die in bed ook nog eens door te lezen. Na een lange tijd, als ik denk dat ik alles gedaan heb wat ik die dag heb willen doen, dan sta ik pas op en zet ik iPhone in zijn dock. Wekker begint om 6:45, dus kan ik beter vroeg opstaan.

Meestal gebruik ik een app genaamd Ambiance, die nog eens tien minuten lang kampvuurgeluiden en kabbelend water laat horen, zodat ik totaal Zen in slaap kan vallen. Als ik dan eindelijk slaap, slaap ik ook echt. Gelukkig.

Vervolgens moet ik eigenlijk om 7:00 weer wakker worden, maar ik word meestal om 7:10 pas echt wakker. Gelukkig heb ik naast mijn wekker ook nog een moeder die zich om me bekommert. Voor nu.

Slapen is voor mij iets van korte duur, gelukkig. Maar dat neemt niet weg dat ik het nog steeds verspilde tijd vind. Je zou ik de tijd die je slaapt mákkelijk een verslag voor geschiedenis kunnen schrijven, een geweldige iTunes-playlist maken, of een vervoersmiddel bedenken dat verband houdt met een roze olifant (Trust me, ik heb het geprobeerd). Plus, al die ideeën die je hebt vóór het slapengaan, waarvan je dan denkt

“Oeh! Een goed idee! Laat ik het in m’n iPhone schrijven. Ohnee wacht, die staat al in z’n dock en buiten m’n bed is het koud en ik ben te moe om te bewegen..”

die vergeet je de ochtend erna dus gewoon weer. Zó onhandig! VanVelzen is zelfs al een hele hit verloren doordat hij in z’n slaap iets heeft gecomponeert en niet meer weet wat de melodie was. Zonde, hoor.

Aan de andere kant is vooral in slaap vallen een mooie belevenis. Het gevoel dat je langzaam in een soort met stof bekleed gat wegzakt..
En dan is het ochtend, en ineens ligt je bed zo lekker. Terwijl het de avond ervoor zo kut lag.

Wat zijn jouw gedachten? Laat het me weten!
Also, deel deze post als je dit cool vindt, en vergeet zeker niet om een paar sterren rond te gooien.

Over Zed

3FM-fan, Rubik's Cuber, Social Media Snob, Apple Fanboy, Music lover but above all, his own wicked self.

Geplaatst op 7 maart 2011, in Klaagzang en getagd als , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 2 reacties.

  1. Hahaha geweldige blog weer! Ik heb hetzelfde avond-iPod-ritueel als jou, alleen ik kijk meestal een film en luister muziek als ik wil slapen. En ik kan m’n iPod midden in de nacht wel pakken, ik heb m’n dock naast me staan!

Geef een reactie

