Tijd voor een nieuw thema?

Toen ik voor het eerst 1197 startte na een idee van m’n ouders (“Je praat zoveel, waarom hou je je kop niet een keer tegen ons en maak je geen blog aan?”), kwam ik langs WordPress.com, waar ik nu dus zit. Is Tumblr beter volgens jullie, trouwens? Laat het me weten in de comments.

Vervolgens moest ik m’n blog opmaken. Ik was druk op zoek naar een thema, en wat komt daar ineens langs?

MOTION.

Motion, mijn huidige thema, heeft standaard een donkere achtergrond, veel transparante onderdelen, een sidebar, een bewerkbare header, en drie kolommen onderaan (Ga maar checken). Dit klonk voor mij als een ontzettend goed thema, en het was nog mooi ook. Dus ik koos voor Motion.

Best een aardig thema, toch? Vind ik ook. Het geeft een goede sfeer af aan m’n blog, juist wat ik wil hebben. Maar..

Ik vind de laatste tijd steeds meer dat Motion een paar dingen verkeerd doet.

  • De knoppen voor de verschillende pagina’s zitten ZO HOOG boven alles (de header, de categoriebalk, etc) dat niemand er op klikt. Heb jij ooit op die bovenste balk, helemaal bovenin geklikt om naar een andere pagina te gaan? Zelfs ik gebruik liever de links die ik midden op de site heb geplant.
  • Langere teksten worden erg snel onleesbaar. Dat komt denk ik omdat de achtergrond net iets te licht is en de letters dus een beetje vreemd gaan doen aan je ogen. Punt is dat ik dus heel moeilijk lange verhalen kan typen, omdat ze al heel snel moeilijk te volgen worden. Gewoon door de opmaak!
  • Veel HTML die ik probeer te embedden in Motion werkt niet. Dat komt ook een beetje door WordPress, maar er zijn ook heel wat thema’s die wel gewoon filmpjes die geen YouTube, Vimeo, Google Video of Dailymotion zijn. Ik kan geen NOS-filmpjes laten zien, bijvoorbeeld. Ook kan ik bijna niks met de grootte van de tekst doen. Da’s jammer.
  • Ik heb al heel wat thema’s gezien waar ik best jaloers op ben qua functies. Er zijn tegenwoordig thema’s waarmee je verschillende soorten posts kan doen. Bijvoorbeeld een quote post. Die ziet er dan anders uit dan bijvoorbeeld een “normale” post.

Ik vind het wel een beetje tijd voor iets nieuws. Wat vinden jullie? Laat het me alsjeblieft weten in de poll rechts van dit bericht, stukje omhoog scrollen misschien. Ik ga over korte tijd kijken naar wat er binnen is gekomen en dan de knoop doorhakken.

Reken maar alvast op een coole verandering, want als jullie het met me eens zijn dan heb ik al wat in petto!

 

Reacties kan je ook altijd achterlaten in het formulier hieronder. :’)
Like this post? Vergeet niet een paar sterren te strooien hieronder en hem te delen met al je matties. Vette shizzle!

Over Zed

3FM-fan, Rubik's Cuber, Social Media Snob, Apple Fanboy, Music lover but above all, his own wicked self.

Geplaatst op 12 maart 2011, in Huishoudelijke Mededelingen, Klaagzang, Persoonlijk en getagd als , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 1 reactie.

  1. michaeltgrooff

    Ik vind motion wel cool. Naja choco ziet er ook gaaf uit, alleen moest ik eerst ff zoeken naar categorieën.

Geef een reactie

