Mijn ogen blijven niet open. Something about Sleep.

Sleeping, male baby cat. Red hair.

Image via Wikipedia

Dus, het is een uur of 11, je ziet dat het donker is buiten, je kijkt op de klok, ziet dat het 11 uur is, ziet dat het donker is buiten, en ziet dat het 1 over 11 is. Right.

En dan bedenk je je dat je beter eens kan gaan slapen.

Probleem is alleen:
DE WERELD LIGT AAN JE VOETEN.
Met het internet kan je dagenlang bezig zijn met fora checken, spelletjes doen en YouTube bekijken. Maar natuurlijk heb je al die tijd niet.

Ik vind slaap eigenlijk verspilde tijd. Ik bedoel, van de 24 uur breng je dus maar zo’n 16 uur door met productief zijn. Wat voor verspilling is dat? Geen wonder dat mensen altijd zeggen dat dingen “zo snel gaan” of dat ze “niet genoeg tijd hebben”.

Helaas kan ik moeilijk slapen gaan boycotten.

  • Slapen is een manier om de hersenen te herstellen.
  • Slapen is een manier om leren beter te laten verlopen.
  • Slaap is een manier om het lichaam te beschermen.

~ Wikipedia over slaap.


En dus slaap ik. Ik moet wel, zal ik maar zeggen. Ik hoop dat m’n ogen er ’s ochtends nog een beetje acceptabel uit zien, en anders.. Ehh. Hmm. Anders slaap ik tijdens de geschiedenisles nog even door. Werkt meestal wel.

A child sleeping.

Image via Wikipedia

…Hoe hou jij je ogen open en wanneer ga jij naar bed? Laat het me weten in de comments!
Vergeet ook niet te raten, te sharen en all that good stuff. :’)

Over Zed

3FM-fan, Rubik's Cuber, Social Media Snob, Apple Fanboy, Music lover but above all, his own wicked self.

Geplaatst op 6 april 2011, in Klaagzang en getagd als , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 2 reacties.

  1. Dan kijk iets horrorachtig, dan slaap ik niet zo snel 😀

  2. Willy-An Crediet-Kapitein

    Hoe houd ik m’n ogen open. Tja, ik kan flauw zijn en zeggen met luciferstokjes. Meestal voldoet zwarte koffie echter uitstekend.

    Of begin van de avond een stevige wandeling. Krijg ik altijd nieuwe energie van en dan stuiter ik zo weer een paar uur rond.

    Net als jij vind ik slapen eigenlijk zonde van m’n tijd. Dus ga ik – zeker gezien het feit dat om 05.45 de wekker afloopt – altijd te laat naar bed. Zo tussen half één en één uur.

    Uitzondering: die keren dat Tony me wakker maakt omdat ik zittend op de bank of aan tafel met m’n krant of een boek voor me in slaap gevallen ben.

    En ja, dan zit je weleens met het probleem dat je ’s morgens als een zombie naar de badkamer strompelt en in de spiegel een paar kleine, opgezwollen ogen ziet of een paar gigantische blauwe wallen of – ik ben nu eenmaal geen 20 meer – dat ik er ronduit verkreukeld uitzie.

    Even deppen met koud water doet wonderen, eye-contour crème nog meer en in uiterste nood pak ik doos ‘oorlogsverf’, ook wel foundation genaamd, en maskeer ik de boel een beetje.

    Op jouw leeftijd is doorslapen tijdens geschiedenisles echter ongetwijfeld de beste optie.

Geef een reactie

