Het is weer lente!

..Nouja, je merkt er op dit moment niet zo héél veel van, maar toch.

De lente is een geweldig seizoen! Zomer is beter, vind ik, maar na zomer komt lente. (Nouja, eigenlijk andersom, maar je snapt me.)

Eindelijk is het niet meer zo koud buiten, kan ik met korte mouwen naar school en kan ik m’n zomerjas aan. Het lekkerste aan de lente is wel dat de temperatuur ineens weer stijgt naar hoogtes die de meeste mensen wél kunnen waarderen. De winter is leuk met z’n sneeuw enzo, maar daar heb ik geen drie maanden voor nodig. Geef me dan maar één weekje ofzo.

Het moeilijke aan de lente, aan de andere kant, is dat alles er net even teveel tussen in zit. De winterjas is veel te warm, maar met een zomerjas is het net te fris. Het water in de zee is nog steeds freezing, en op het strand waait het vaak ook te hard, terwijl de zon je er toch naar toe lokt.

Temperatuur kan irritant schommelen in de lente, zeker in die eerste paar weken.

Afgezien daarvan is de lente een mooi seizoen waarin ik met alle liefde een paar bomen een knuffel geef, wakker blijf tot ik die bloemen ZIE groeien en hele conversaties hou met m’n kamerplant. (Hij heet Patrick.)

Wat is jouw favoriete seizoen? En waarom dan wel?
En, waarom is de lente zo’n verschrikkelijk (mooi) seizoen? Laat het me weten in de comments.

Vergeet ook niet een stel sterren rond te strooien en deze post te delen met je vrienden, om zo een discussie uit te lokken over jouw favoriete seizoen. Interessant om te weten wie wat prefereert, niet?

Over Zed

3FM-fan, Rubik's Cuber, Social Media Snob, Apple Fanboy, Music lover but above all, his own wicked self.

Geplaatst op 4 mei 2011, in Dagelijkse yays. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

