Mac OS X

Ik.. Wauw.

Back in the day, toen mensen nog opkeken tegen een bedrijf als IBM, toen was er een ander bedrijf genaamd Apple. Dit bedrijf had een vrij excentrieke topman, Steve Jobs genaamd, en hij leidde het bedrijf naar succes. In 1984 bracht Apple de eerste Macintosh op de markt. Deze computer was revolutionair. Niet alleen omdat de reclame voor deze Macintosh zo ontzettend goed was, maar ook omdat het de eerste computer was die een gebruikersinterface had. Kortom, een muis en knoppen op het scherm om op te kunnen klikken.

En nu is er na lange, lange tijd, Mac OS X. Zo’n 10 jaar geleden is Mac OS 9 verandert in X, de Romeinse 10. En boy, dat was een verandering.

Het was een geweldige sprong vooruit, zeker vanaf OS 9. En nu zijn we alwéér een heel stuk verder, als je ziet wat ik op dit moment voor me heb staan…

Ik heb m’n Mac nu een paar dagen, en wat ben ik er gek op zeg! Een geweldig apparaat. Het werkt werkelijk waar echt veel beter dan Windows (vraag me af hoe ik het zo lang heb uitgehouden..). Het leuke is dat hoewel de principes hetzelfde zijn, de uitvoering vaak beter is. Gemakkelijker.

Natuurlijk is het feit dat het zo goed synchroniseert met mijn iPhone ook een mooi punt.

Alle programma’s werken goed samen, er is meer dan genoeg ruimte om je systeem te customizen, en alle gratis apps die ik tot nu toe op internet gevonden heb doen hun werk precies zoals ze moeten doen en ze zien er nog eens GE-WEL-DIG uit ook. Mijn hele systeem wordt ieder uur helemaal geback-upt met Time Machine, m’n kalender blijft in sync met m’n iPhone via iCal, net zoals m’n foto’s in iPhoto, m’n contacten in Adresboek, etcetera. Ik kan videobellen met alle andere Mac, iPhone, iPad of iPod Touch-gebruikers via FaceTime. Ik kan gratis gebruik maken van een paar van de beste creatieve programma’s out there; iMovie, iPhoto en GarageBand. Voor alles wat ik nog niet heb is er de Mac App Store, mijn eigen virtuele winkeltje vol met awesome stuff. En nog zoiets moois: er zijn op het moment nog maar zo’n 5 virussen voor Mac, en ze zijn allemaal gefixt in een beveiligingsupdate. So long firewalls, virusscanners en adware-programma’s.

Nu komt binnenkort Mac OS X 10.7 ” Lion”  uit. Met invloeden uit het OS van de iPhone en de iPad belooft dit een erg mooie versie te worden. Ik kan niet wachten.

Over Zed

3FM-fan, Rubik's Cuber, Social Media Snob, Apple Fanboy, Music lover but above all, his own wicked self.

Geplaatst op 21 juni 2011, in Absolutely Me, Dagelijkse yays en getagd als , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

